2013. szeptember 23., hétfő

Első nap a tanműhelyben

Eltelt egy hét...
Mint, ahogyan az előző bejegyzésemben írtam múlt héten hétfőn kissé "rosszul" esett a mindent kimerítő munkavédelmi oktatás, ezek után már lelkileg felkészültem a szerdai tűzvédelemre. Már láttam magam előtt, ahogy a Tűzoltóság szervezeti felépítését ecseteli nekünk a lelkes előadó, vagy a tűzoltóautó alkatrészeit. Szerencsére ennél egy nagyon halovány fokkal jobb volt a helyzet:))

Csak az volt a gáz, hogy ebből ma dolgozatot kellett írni.
Mit szépítsem a dolgot, utoljára 25 éve tanultam, ráadásul a száraz jogszabályok sosem voltak a kedvenceim. Megírtam, remélem lesz benne valami görbület.

Még az előzményekhez az is hozzátartozik, hogy a suli honlapjára ígéret szerint tegnap (vasárnap) délutánig felkerül az e heti órarend. Na este 9-kor már annyit lehetett tudni, hogy 15.00-től 15.40-ig munkavédelem dolgozat, oszt ennyi...
Vártuk a többit, de nem jött. Még ma délelőtt sem volt semmi, pedig már jó lett volna tudni, mert nem mindegy, hogy 5-re vagy 10-re érek haza. Végül felhívtam a sulit, nagy nehezen sikerült is.
Tájékoztattak ,hogy ma csak dolgozat lesz, semmi más. Kissé mérges voltam, mert már nagyon bizsereg a tenyerem.

Na, nagyban írjuk a dolgozatot, erre a munkavédelmis előadó nagy betűkkel felírja a táblára, hogy: Ha az ötvösöknek már elegük van, menjenek a szomszéd terembe

A szomszéd terem az ötvös tanműhely, szóval az oktatónk épp ott volt és úgy gondolta, hogy tart nekünk  órát.
Mikor mindenki végzett a dolgozattal közölte velünk, hogy akkor ma forrasztani fogunk. Én csak pislogtam nagy szemekkel, nekem nem okoz gondot, de a többiek még csak fogót sem láttak életükben.

Azzal kezdtük, hogy kapott mindenki egy méter 1-es drótot. Azt egy kis szerszámon , amin egyre kisebb lyukak vannak, vékonyabbra húztuk, közben néha ki kellett lágyítani.

Akinek már kész volt a drótja ülhetett le rajzolni. Egyszerű csigákból álló medált stb kellett rajzolni, amit majd össze fogunk forrasztani. A csoport többsége nem jutott el a forrasztásig, de legalább azt látták hogy kell.
Csináltam pár képet is. A minőség sajnos nem a legjobb, mert telefonnal készült, de legközelebb viszem a rendeset.
                                                                    Rajzolgattam:





Megforrasztva
                                                                         Szomszédom
                                                               Csoportunk egy része


 




2 megjegyzés:

  1. Erika!! Látom kötélből vannak az idegeid,szerintem azért hogy gyorsabban haladjatok fogod még az tanuló társaidat Te is oktatni:)) én a varrós tanfolyamon pont így voltam,anno!!! nagyon kíváncsi leszek a fejleményekre! Kitartás!

    VálaszTörlés
  2. Valójában nem is értem, miért kell Neked abba a suliba járni. Elnézve a gyönyörűségeket, amiket eddig is alkottál...hú.
    Küldök is gyorsan egy díjat, örülnék, ha elfogadnád.
    http://my-p-project.blogspot.hu/2013/10/blogdijat-kaptam.html

    VálaszTörlés